11. mar. 2014

Afsted igen

I morgen tidlig er af sted igen, denne gang på sprint-træningslejr i Italien med den sprintsatsende del af landsholdet. Vi lander i Bologna og skal løbe otte sprint træninger i området mellem Venedig, Pisa og Firenze. Heriblandt deltager vi i MOC's to sprint løb i Montecatini og Firenze. I kan følge løbene her
http://www.orienteering.it/macro.php?subsite=n090913_111503
Stævnet har også deltagelse af gode løbere udefra, så der kan blive mulighed for at sammenligne sig lidt med de andre nationaliteter. Turen bliver meget relevant forberedelse for VM sprint i Venedig, men allerede nu føler jeg, at jeg er meget længere med sprint teknikken, end jeg var på samme tidspunkt sidste år. Det skyldes nok, at jeg kun har haft fokus på sprint i år, og kun har fokuseret på dette på turene til Norge, Portugal og World Cup i Tyrkiet.
På denne tur har jeg derfor mulighed for at arbejde med min teknik og forsøge nogle ting, for at se om det kan blive mere effektivt. Farten er der i hvert fald: Jeg var meget tilfreds med resultatet fra Tyrkiet - kun 30 sek. efter de bedste på en sprint, hvor det mest af alt handlede om at løbe stærkt.
Efter Italien rejser vi direkte videre til Portugal på søndag for at støde til det resterende landshold, så vi kan forberede det sidste frem mod EM, der starter om kun én måned. Og den danske sæson startes så med Danish Spring når vi kommer hjem. Jeg deltager kun i sprint- og langdistancen for at få lidt ro på efter 1½ uges træningslejr, samt at det kun er sprinten, jeg vil have fokus på. Arrivederci!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar