30. aug. 2012

Tilbage igen - for fuld fart!


Det er over to måneder siden, at mit ledbånd sagde "haps" på World Cuppen i Schweiz. Men nu, om to dage, står jeg på startstregen til endnu en World Cup-afdelingen, denne gang på Holmenkollen i Oslo. Jeg er udtaget til Nordic Orienteering Tour, som strækker sig over de næste to uger med løb i Norge, Sverige og Finland. Vi starter i Oslo i weekenden, løber sprinter i Göteborg på tirsdag og har så to afdelinger i Vuokatti i Finland før den står på VM 2013-træningslejr samme sted. Det er et hårdt program, men jeg er klar. På mentalt og åbenbart fysisk. Ved DM i weekenden følte jeg med bedre end nogen sinde før. 
Det kan undre mig eftersom, at jeg ikke har trænet struktureret i to måneder inden og samtidig havde studiestart med for lidt søvn i ugen op til. Men skaden har givet et afbræk fra orienteringen: Jeg brugte den første uge på at blive student, med hvad der nu hører til. Derefter tog jeg sydpå på interrail med to andre i Spanien og Frankrig, før jeg dækkede det danske landsholds færden til VM i Schweiz som kameramand (Hvis du endnu ikke har set vores fantastiske produktion, så se her: http://www.youtube.com/user/AndreasHBoesen?feature=mhee). Herefter kunne jeg endelig løbe lidt orienteringsløb til O-ringen, men det blev på let-bane basis: Kun løb på sti og gang i terrænet. Første gang jeg løb i terrænet blev på den efterfølgende ungsenior-sommerlejr i Åhus. 
Derfor har jeg ikke givet orientering mest opmærksom, og det kan være det der giver et ekstra boost nu. Jeg har virkelig lyst til at komme ud med kort. Og med formen. På de første intervaller i lang tid var jeg flyvende. Jeg kom næsten lige så langt som før skaden og som sagt til DM Mellem, har jeg aldrig været bedre løbende. Det er fedt, at min udvikling stadig holder med. Og at den kommer nu kan skyldes, at jeg måske har været lidt for overtrænet før skaden. Så målsætningen til NORT kan pludselig være en anden. Jeg troede, at jeg bare skulle løbe uden forventninger og fokusere på træningslejren. Men nu skal formen bruges.  Men jeg kan endnu ikke formulere målsætningen.
I den sidste tid har der lige været andre ting i hovedet: Jeg er startet på statskundskabs-studiet på Aarhus Universitet, og det er rigtig interessant. Og på lørdag flytter jeg fra Aarhus Stadion og i bofællesskab med tre gode efterskole/o-løbs-venner i et hus i Brabrand, så det bliver også fedt at vende tilbage til Danmark efter turen.

1 kommentar:

  1. Hej Andreas. Godt at se, du er kommet over skaden og er blevet "sulten". Og allerede lavet gode resultater. Glæder os, til du kommer hjem og hjælper os i div. turneringen. Hilsen John T

    SvarSlet