28. maj 2013

Lej et lig


Ja for en Australier virker dette måske mærkeligt, men det er jo reelt, at man lejer en bil, hvor man ikke skal forvente for meget. Og det var det vi gjorde i weekenden, da jeg var til Fynsk Sprint Cup i et par byer i Syddanmark. Bilen havde da også alle døre, lys og hjul - sidstnævnte med nogle med mere luft end andre. Men vi faldt da hurtigt for den grønne Volkswagen:
#replacetaylorswiftsongswithscissors
 
Weekenden var en god mulighed for at få trænet sprintteknikken, nu når jeg skal til NORT fra på fredag for at kæmpe om én af de resterende sprint-pladser på VM-holdet.  Så oplægget var derfor også fuld gas på alle de tre etaper, jeg løb. Det var derfor også godt for konkurrence, at Rasmus Thrane var med, så der var nogen at sammenligne sig med. Den første etape lå i den nordfynske by Bogense. Vejret var fremragende og stævnepladsen hyggelig. Efter lidt tumult med EMIT-brikker kom jeg ud på ruten, der fra start var udfordrende. Ser hurtigt den rigtige vej rundt til etteren og videre på de små stræk. Desværre var der en kortfejl på vej til femmeren, da man ikke kunne løbe ind under halvtaget for et hegn. 


Det var desværre en tendens der løb igen lidt rundt på kortet, nogle mere væsentlige end andre. Trykket var også blevet en anelse mørkt, men alt i alt dog i fin bane, med nogle interessante passager af, hvad der kunne ligne baghaver og private tagtarasser. Min mave var ikke helt med mig og det bremsede mig på den sidste halvdel af løbet, så jeg endte lidt over et minut efter Thrane. Dog fin tilfreds for jeg havde egentlig set de fleste små pasager, men kunne ikke holde farten hele vejen pga. maven.

Vindertid 13 min
Næste etape lå i den lidt yngre midtfynske by Ringe. Derfor gik mine forventninger lidt på nogle villakvarterer og skoleområder. Men det viste sig egentlig at blive meget mere udfordrende. Før starten havde banelægger Søren Klingenberg berettet, at han mente at Thrane kunne løbe den på 13 min. Men jeg krydsede stregen efter 20 min uden større tidstab, så det blev lidt forøget. Igen var Thrane lidt over et minut hurtigere. Vi havde begge lidt større tidstab til post 10, der stod oppe på en slags nødskakt, hvilket var lidt svært at tyde ud fra kortet.

 Men ellers var sprinten meget gennemtænkt med meget korte intense stræk i starten, hvorefter der var lang stræk ned i den sydlige del, hvor vi igen blev smidt rundt i et "rodet" bygningsbillede. Jeg blev efterhånden lidt træt på det sidste langstræk, hvor tiden også sneg sig over de famøse 15 minutter. Men som sagt meget sjovere end først ventet.

Havneidyl
Tredje etape lå i Rudkøbing på Langeland. Stævnepladsen lå fantastisk i solen på havnen og selvom benene nu var ved at være slidte, så var der stadig god motivation til at give den gas her til sidst. Og denne etape manglede heller ikke noget. Et par meget hurtige stræk ude på havnen, hvorefter det gik på kryds og tværs i baggården i hovedgaderne. Det var en rigtig fed sprint og også tættere på den egentlige vindertid.
Jeg kunne lægge hårdt ud og hentede to juniorkonkurrenter ind omkring post 8. De små baggårde gjorde dog, at det var lidt svært at passere hinanden, så jeg måtte lige gå et gear op, da jeg kunne mærke, at jeg løb hurtigst. Dog skulle jeg jo så også vise vej, men det pres stod jeg igennem. Var meget tilfreds med løbet, og vi var også meget begejstret for banen. Denne gang var jeg kun ca. 45 sekunder efter Thrane. 
Så tak til de fynske klubber for et godt stævne!

Energien er vendt tilbage, og jeg er topmotiveret mod NORT og de 1200 point, der er målsætningen!
(Alle kortene ligger i kortmappen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar