13. maj 2012

Ansigt til ansigt med tigre


EM begynder i morgen med mellemdistance kvalifikationen. Teknisk føler jeg mig godt forberedt og dagens træning gik næsten perfekt. Jeg er kommet ind i en god rytme med teknikken, hvor jeg er begyndt at løbe mere på kurvedetaljerne end kompasset. Jeg mister bare orienteringen, hvis jeg ikke følger med på kortet. Fysisk følte jeg mig lidt træt i dag. Men jeg skal nok komme op i gear til i morgen. Jeg ved, at jeg har en god vintertræning i ryggen og er godt løbende for tiden, bedre end jeg har været før.
Forberedelserne har også budt på andre sjove ting. Fredag joggede jeg en tur op på Grönklitt-bjerget. Herfra er der en udsøgt udsigt - når vejret bare ikke var så gråt som den dag. Jeg kunne ikke se bunden af skibakken, men ti lgengæld fik jeg et sjældent syn i skoven. Pludselig stod jeg ansigt til ansigt med en tiger! Den havde nok fået hurtigere øje på mig og havde allerede lagt sig i angrebstaktik. Og det blev endnu bedre eller værre. Dens to venner kom også til, så nu stod jeg 5 m fra tre sultne tigre. Adrenalinen pumpede...
Her plejer man at vågne fra drømmen, men det gjorde jeg ikke. Jeg have åbenbart forvildet mig ind i bjørneparken på stedet. På toppen stod en låge åben, så jeg kom til at løbe derind. Jeg løb derfor hurtigt retur igen med tigrene i hælene. Ude af parken valgte jeg at søge hurtigt ned ad bakke, da jeg ved at bjørne f.eks. ikke er gode til downhill. Jeg brugte den bedste teknik jeg havde lært til at komme ned - lade tyngdekraften trække og så vidt muligt forsøge ikke at bremse med hælene. Sådan gik det i fuld galop i Indiana Jones stil med tre løver, der bare kom tættere og tættere på.

Det kunne blive til en genial film, men jeg måtte indse, at tigrene nok ikke gad springe efter føden. De ville nok heller aldrig komme ud af de kraftige hegn, der omkranser deres habitat. Så derfor vendte jeg om og gik ud af parken og fortsatte mit jog tilbage til hytten..

Nu er vi så flyttet til palæet, hvor vi skal være under EM-ugen. Der er internet, så jeg kan blogge under ugen. Jeg troede ikke, jeg skulle nå at se en Commador 64, men det har jeg nu. Huset har alt, alle mac-modeller fra før 95, egen golfbane og sauna. Næste uge bliver en fest, og jeg glæder mig! 

1 kommentar:

  1. Syret oplevelse! jeg ved ikke hvad der er værst at møde 3 tigre eller en Commador 64 :-)

    Flot at du kom med til EM

    hilsen
    Anders

    SvarSlet